პროექტი ,,საქართველოს უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში სამეცნიერო კვლევების განვითარების ხელშეწყობა” (Raising Research Capacity of Georgian HEIs through Developing R&D Units/ HEDR). (2019-2022)
|
ევროკავშირის მიერ დაფინანსებული ერაზმუს+ KA2 პროგრამის ფარგლებში დაფინანსებული პროექტის მიზანია წევრი უნივერსიტეტების კვლევითი სამსახურების მოდერნიზაცია, კვლევითი პოტენციალისა და ხარისხის გაზრდა, სწავლებისა და კვლევის კომპონენტების ინტეგრირება ინსტიტუციურ დონეზე.
აღნიშნული მიზნის მისაღწევად პროექტით ხორციელდება შემდეგი აქტივობები:
∙ საქართველოს 12 უნივერსიტეტისთვის ერთობლივი კვლევითი პლატფორმის შექმნა;
∙ საქართველოს კვლევითი ინტერნეტ პორტალის შექმნა;
∙ კვლევების მენეჯმენტისა და მონაცემთა ანალიზის დამუშავებისთვის საჭირო უნარების გაუმჯობესება ადმინისტრაციული პერსონალისთვის;
∙ წევრ უნივერსიტეტებში კვლევის პოტენციალის გაზრდის ხელშეწყობა.
პროექტის კონსორციუმი - პროექტის კონსორციუმი შედგება 17 სრული და 3 ასოცირებული პარტნიორისგან, მათ შორისაა: საქართველოს 12 უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება, 5 სამთავრობო სააგენტო და 3 ევროპული უნივერსიტეტი. პროექტი, რომლის სამიზნე, საბოლოო ჯამში, 9500 მკლევარია, საქართველოს 12, როგორც საჯარო, ისე კერძო, უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში ხორციელდება: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი - ლიდერი (TSU), დავით ტვილდიანის სამედიცინო უნივერსიტეტი (DTMU), თბილისის ვანო სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორია (TSC), თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი (TSMU), ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი (ILIAUNI), კავკასიის უნივერსიტეტი (CU), საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტი (GIPA), საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი (GTU), შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტი (IBSU). პროექტი მხოლოდ თბილისზე არაა ორიენტირებული და მოიცავს 3 რეგიონულ უნივერსიტეტს - აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი (ATSU), ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტი (BSU) და იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი (TESAU). პროექტში ჩართულ საქართველოს უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებს აქვს კვლევითი ერთეული, კვლევითი ინსტიტუტის ან კვლევითი დეპარტამენტის სახით და ახორციელებს სადოქტორო პროგრამებს. აღსანიშნავია, რომ კონსორციუმში წარმოდგენილი უნივერსიტეტების სახით იფარება ყველა სამეცნიერო მიმართულება და საქართველოს კლევითი პოტენციალის 82 პროცენტი. პროექტის პარტნიორებს შორის არიან: საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრო და სამი ასოცირებული წევრი: სსიპ განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი, სსიპ საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტო და საქართველოს ინტელექტუალური საკუთრების ეროვნული ცენტრი.
პროექტის საერთაშორისო პარტნიორები არიან დრეზდენის ტექნოლოგიური უნივერსიტეტი, რომელიც გერმანიის 10 წამყვან უნივერსიტეტს შორისაა და პროექტში ჩართული იქნება კვლევითი მიმართულებების დაგეგმვისა და მენეჯმენტის ტრენინგების უზრუნველყოფაში, კლერმონ ოვერნის უნივერსიტეტი ძლიერი კვევითი ფოკუსით, რომელიც ორინეტირებულია გამოყენებითი კვლევებისა და კერძო-საჯარო პარტნიორობის მეშვეობით სოციეტალური ცვლილებების უზრუნველყოფაზე და ნიცას სოფიას ანტიოპოლის უნივერსიტეტი, მსოფლიოს წამკვანი კვლევითი უნივერსიტეტების 3 პროცენტში შემავალი უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება, რომელიც საქართველოს უმაღლეს სასწავლებლებს კვლევის სტრატეგიების შემუშავებასა და ხარისხის მართვაში დაეხმარება.
|
„აკადემიური კეთილისინდისიერება ხარისხიანი სწავლისა და სწავლებისთვის ქართულ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში“ (INTEGRITY - Academic Integrity for Quality Teaching and Learning in Higher Education Institutions in Georgia), - EU
|
2018-2021 წლებში საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტი ასევე მონაწილეობდა ევროკავშირის მიერ დაფინანსებული ერაზმუს+ KA2 პროგრამის ფარგლებში განხორციელებულ პროექტში - „აკადემიური კეთილისინდისიერება ხარისხიანი სწავლისა და სწავლებისთვის ქართულ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში“ (INTEGRITY - Academic Integrity for Quality Teaching and Learning in Higher Education Institutions in Georgia), რომელიც ორიენტირებულია აკადემიური კეთილსინდისიერების სტანდარტების გაუმჯობესებასა და კვლევის ეთიკური სტანდარტების დაცვის ხარისხის ამაღლებაზე Turnitin Feedback Studio ელექტრონული პროგრამის და არსებული Moodle სისტემაში მისი ინტეგრაციის (Turnitin + Moodle) გზით.
|
უნივერსიტეტის კვლევითი პროგრამა საჯარო პოლიტიკის მიმართულებით
University Research Program in Public Policy (2017-2019), USAID.
|
პროექტი განხორციელდა შეერთებული შტატების ჯორჯიის უნივერსიტეტთან თანამშრომლობის საფუძველზე და მიზნად ისახავდა საჯარო პოლიტიკისა და ადმინისტრირების მიმართულებით არსებული კვლევითი პოტენციალის ზრდას, პირველ რიგში, სადოქტორო პროგრამის საფეხურის იმ სტუდენტებისთვის, რომელთა კვლევის ინტერესები თემატურად საჯარო პოლიტიკასა და ადმინისტრირებასთანაა დაკავშირებული. პროექტის სამიზნე აუდიტორიას წარმოადგენდა არა მხოლოდ საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტის სადოქტორო პროგრამის საფეხურის სტუდენტები, არამედ, მან მოიცვა საქართველოს სხვა საგანმანათლებლო ორგანიზაციებიც, კერძოდ მისი მონაწილე გახდნენ თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის და სხვა უნივერსიტეტის წარმომადგენლები. პროექტი გულისხმობდა არა მხოლოდ კვლევითი სემინარების ადგილზე ორგანიზებას, არამედ მენტორობას დოქტორანტის მიერ შერჩეული სამეცნიერო პუბლიკაციის იმ დონეზე გამართვაში, რომ ის დაქვემებარებოდა საერთაშორისო რეცენზირებად ჟურნალში გამოქვეყნებას. აღნიშნული პროექტის ფარგლებში 2021 წელს გამოქვეყნდა საერთო კრებული - Gene A. Brewer (Editor), J. Edward Kellough (Editor), at all (2021), Public Policy and Politics in Georgia: Lessons from Post-Soviet Transition (Soviet and Post-Soviet Politics and Society), ibidem Press, რომელშიც აისახა პროექტში მონაწილეთა პუბლიკაციები. საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტის წარმომადგენლებიდან აღნიშნულ გამოცემაში მოხვდნენ:
- Natia Tchighvaria - 2021_ The author of chapter 9. “Do Mining Activities in Georgia Affect Local Public Health?”, Gene A. Brewer (Editor), J. Edward Kellough (Editor), at all (2021), Public Policy and Politics in Georgia: Lessons from Post-Soviet Transition (Soviet and Post-Soviet Politics and Society), ibidem Press, სტატიების კრებული; ტომი 228.ISSN 1614-3515
- Elene Jimsheleishvili - Chapter 8 Roadmap to Employability: The Relationship between Generic Skills and Employment, Gene A. Brewer (Editor), J. Edward Kellough (Editor), at all (2021), Public Policy and Politics in Georgia: Lessons from Post-Soviet Transition (Soviet and Post-Soviet Politics and Society), ibidem Press, სტატიების კრებული; ტომი 228.ISSN 1614-3515
- Ana Laitadze - Chapter 6 Low Performance Issues in Public Elementary Schools in Georgia: Implications for Policy-Makers, Gene A. Brewer (Editor), J. Edward Kellough (Editor), at all (2021), Public Policy and Politics in Georgia: Lessons from Post-Soviet Transition (Soviet and Post-Soviet Politics and Society), ibidem Press, სტატიების კრებული; ტომი 228.ISSN 1614-3515
- David Akhvlediani – chapter 13. Geographical and Globlization Pattes in Geogian Trade Contributors, Gene A. Brewer (Editor), J. Edward Kellough (Editor), at all (2021), Public Policy and Politics in Georgia: Lessons from Post-Soviet Transition (Soviet and Post-Soviet Politics and Society), ibidem Press, სტატიების კრებული; ტომი 228.ISSN 1614-3515
|
Project title: Resilience during COVID-19: Comparing Internally Displaced Persons with Local Population, GIPA and NRC -National Resilience Centre. September, 2020 – April, 2021 GIZ /
მედეგობა COVID-19-ის პანდემიის დროს: იძულებით გადაადგილებულ პირთა და ადგილობრივი მოსახლეობის შედარება
|
"მედეგობა COVID-19-ის ეპიდემიის დროს: მედეგობის, დისტრესისა და შფოთვის აღქმული მიზეზები, გამოვლენილი სიმპტომების შემსუბუქება დევნილ და ადგილობრივ ქალებში" - პროექტის ფარგლებში განხორციელებული კვლევა საფუძვლად დაედო პუბლიკაციას, რომელიც მომზადებულია პროექტის „მოწყვლადი იძულებით გადაადგილებული პირებისა და ადგილობრივი მოსახლეობის ეკონომიკური და სოციალური ჩართულობის ხელშეწყობა სამხრეთ კავკასიაში“ (EPIC) მხარდაჭერით. პროექტს ახორციელებს გერმანიის საერთაშორისო თანამშრომლობის საზოგადოება (GIZ) გერმანიის ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების სამინისტროს (BMZ) სახელით, საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროსა და საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტთან (GIPA) თანამშრომლობით. პროექტის ძირითადი მიზანია, შეისწავლოს ფსიქოლოგიური მედეგობის და მასთან დაკავშირებული მაჩვენებლები COVID-19- ის პანდემიის დროს საქართველოში, განიხილოს მისი გავლენა იძულებით გადაადგილებულ პირებსა და ადგილობრივ მოსახლეობაზე სხვადასხვა დემოგრაფიული მახასიათებლის, მათ შორის გენდერის გათვალისწინებით. საქართველოს მასშტაბით, გამოიკითხა 521 რესპონდენტი. კვლევაში გამოყენებულია პროფესორ შაულ კიმჰის (Kimhi et al., 2020a) მიერ მოწოდებული კვლევის ვალიდური და სანდო ინსტრუმენტი, რომელიც ზომავს ისეთ ცვლადებს, როგორიცაა ინდივიდუალური მედეგობა, საზოგადოებრივი მედეგობა, ეროვნული მედეგობა, საშიშროების შეგრძნება (COVID-19-თან მიმართებით), აღქმული საფრთხეები და სტრესის სიმპტომები.
|
‘’From Migration and Integration Challenges to Good Practices: Practitioners’ Perspectives’’, 2020
|
2020 წელს დასრულდა მუშაობა სამეცნიერო ნაშრომზე, ‘’From Migration and Integration Challenges to Good Practices: Practitioners’ Perspectives’’, რომლის თანარედაქტორია მანანა გაბაშვილი გრეგ ბუკენ-კნაპთან და კარინ ზელანოსთან ერთად. ნაშრომში წარმოდგენილია მიგრაციისა და ინტეგრაციის სფეროში მომუშავე პრაქტიკოსების ხედვა იმ ძირითად გამოწვევებზე, რომელთა წინაშეც აღმოსავლეთ პარტნიორობისა და ბალტიის ზღვის რეგიონის ქვეყნები დგანან. ნაშრომი წარმოადგენს GIPA-სა და შვედური ინსტიტუტის მიერ ორგანიზებული ახალგაზრდა მკვლევართა 2018 წლის ზაფხულის აკადემიის (the Swedish Institute’s 2018 Summer Academy for Young Professionals (SAYP))ფარგლებში დაწყებული თანამშრომლობის შედეგს. https://gipa.ge/geo/list/show/1266-From-Migration-and-Integration-Challenges-to-Good-Practices-Practitioners-Perspectives
|
კვლევითი პროექტი “ფსიქოლოგიის აქტუალური პრობლემების კვლევა განწყობის თეორიის საფუძველზე” 2015 -დღემდე
|
სოციალურ მეცნიერებათა სკოლაში 2015 წლიდან მიმდინარეობს კვლევითი პროექტი “ფსიქოლოგიის აქტუალური პრობლემების კვლევა განწყობის თეორიის საფუძველზე”, რომლის ფარგლებში მონაწილეებმა მომზადდა მოხსენებები რიგით მესამე და მეშვიდე ევრაზიული მულტიდისციპლინარული ფორუმისათვის, გარდა აქტუალური საკვლევი საკითხისა, პროექტი ითვალისწინებს სტუდენტთა სამეცნიერო მუშაობის ხელშეწყობას მათი კვლევებში უშუალოდ ჩართვის გზით.
|
მიგრაციის სწავლების/კვლევის წახალისება უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში /“Promoting Migration Studies in Higher Education” (573554 - PROMIG)
|
სამართლის და პოლიტიკის სკოლა აქტიურად მონაწილეობდა ტემპუსის პროექტში “Migration and Higher Education – Building Skills and Capacity” (517002 - UNIMIG), დღესდღეობით აგრძელებს თანამშრომლობას ერაზმუს+ პროექტში უმაღლეს განათლებაში მიგრაციის სწავლების წახალისება “Promoting Migration Studies in Higher Education” (573554 - PROMIG) კვლევითი კომპონენტის გაძლიერების კუთხით. სამართლის და პოლიტიკის სკოლის პროექტის ,ადამიანის უფლებების პროექტის ხელმძღვანელი საზოგადოებრივ საქმეთა ინტიტუტში (GIPA)’’ განხორციელდა არაერთი საინტერესო კვლევითი აქტივობა.
|
პოლიტიკური ნეიტრალიტეტი და უმაღლესი საჯარო მოხელის ინსტიტუტი, ჯიპა, გაეროს განვითარების პროგრამა საქართველოში საჯარო ადმინისტრირების რეფორმის მხარდაჭერის ფარგლებში.
|
კვლევა ეხება უმაღლესი საჯარო მოხელის ინსტიტუტს, რომლის საქართველოში შემოღებაზე პირველი განაცხადი საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციის მიერ 2015 წელს მომზადებულ „საქართველოს საჯარო მმართველობის რეფორმის გზამკვლევში“ გვხვდება. ამ დოკუმენტის მიზანია, მკაფიო წარმოდგენა შეუქმნას მკითხველს უმაღლესი საჯარო მოხელის ინსტიტუტსა და მისი მუშაობის სპეციფიკაზე. სხვა ინსტრუმენტებთან ერთად, სწორედ ამ ინსტიტუტს ეფუძნება პოლიტიკური გავლენისაგან თავისუფალი, დამსახურებაზე დაფუძნებული, პროფესიონალური და ქმედითი საჯარო სამოხელეო სისტემა, რომლის ჩამოყალიბებაც გზამკვლევშია გათვალისწინებული. კვლევაში მოცემული ინფორმაციის წყაროა მეორადი ლიტერატურა, რომელიც შეივსო 25 ჩაღრმავებული ინტერვიუთი უცხოელ და ადგილობრივ რესპონდენტებთან. აღსანიშნავია, რომ უცხოელი რესპონდენტები უმაღლესი საჯარო მოხელის თანამდებობაზე მუშაობის გამოცდილების მქონე პირები და რეფორმის პროცესში ჩართული ექსპერტები იყვნენ. დოკუმენტში გაანალიზებულია უმაღლესი საჯარო სამსახურის ძირითადი მოდელები, მისი სტატუსის, ორგანიზაციის ცენტრალიზების დონისა და უმაღლესი მოხელის განსაკუთრებული პირობების მიხედვით, რაც მას სხვა მოხელეებისაგან განასხვავებს. ასევე ცალკეა აღწერილი პოლიტიკური თანამდებობის პირებსა და უმაღლეს საჯარო მოხელეებს შორის ფუნქციების გამიჯვნის საკითხი. გარდა ამისა, დოკუმენტში მიმოხილულია უმაღლესი საჯარო სამსახურის მოდელები დასაქმების წესის მიხედვით. საუკეთესო გამოცდილების სახით, ანგარიშში სახელდება გაერთიანებული სამეფოს, ნიდერლანდების, ესტონეთის, ბელგიის, ლიეტუვასა და ლატვიის მაგალითები. დასავლეთ ბალკანეთის ქვეყნებისა (ალბანეთი, ჩრდილოეთ მაკედონიის რესპუბლიკა, მონტენეგრო, სერბეთი და ბოსნია და ჰერცოგოვინა) და უკრაინის გამოცდილება კი განიხილება შესაბამისი რეკომენდაციების შემუშავებისას - პოტენციური რისკებისა თუ ჩავარდნების თავიდან ასაცილებლად. დამატებით, უმაღლესი საჯარო სამოხელეო სისტემის ფუნქციონირებასა და მართვასთან დაკავშირებული საკითხები გაანალიზებულია სხვა არაერთი ქვეყნის გამოცდილებაზე დაყრდნობით. თუმცა, უმეტესწილად აქცენტი ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებზე კეთდება.
|
AGROnet – Piloting Modern Trading Opportunities in Agriculture through Creation of the Innovative Online Platform (AGROnet), BSB, EU. 2018-2020
|
სასოფლო-სამეურნეო პროდუქციისა და მომსახურების ექსპორტ-იმპორტის მიზანშეწონილობის კვლევას სამ ქვეყანას შორის, საქართველო, ბულგარეთი და რუმინეთი, კვლევები განხორციელდება ევროკავშირის სამეზობლო თანამშრომლობის (EU ENI CBC), შავი ზღვის აუზის ქვეყნების პროგრამის (BSB 2014-2020) ფარგლებში. დამატებითი ინფორმაციისთვის, ეწვიეთ საიტს: http://blacksea-cbc.net/. კვლევა განხორციელდა GIPA-ს სოფლის მეურნეობის განვითარებისა და პროფესიული სწავლების დეპარტამენტისა და მმართველობის სკოლის აკადემიური პერსონალის ზედამხედველობით.
|
სტრატეგიული კომუნიკაციების კვლევის ლაბორატორიის დაარსება ლონდონის კინგს კოლეჯის მხარდაჭერით
|
Development of Strategic Communications Research Laboratory in Georgia by the support pf The King’s Centre for Strategic Communications (KCSC) of King’s College London – პროექტი ემსახურებოდა საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტის ჟურნალისტიკისა და მედია მენეჯმენტის კავკასიური სკოლის ფარგლებში სტრატეგიული კომუნიკაციების კვლევის ლაბორატორიის დაარსებასა და შესაბამისი კვლევის წარმოების პროცესის ხელშეწყობის მიზნით საჭიროებათა ანალიზის განხორციელებას.
|
The King’s Centre for Strategic Communications (KCSC) of King’s College London is conducting
academic research into Georgia’s media landscape, 2021.
|
ჟურნალისტიკისა და მედია მენეჯმენტის კავკასიური სკოლის მკვლევართა ჯგუფი ახორციელებს კვლევას სტრატეგიული კომუნიკაციების კინგსის ცენტრთან (King’s College London) ერთად საქართველოს მედია-ლანდშაფტის შესწავლის მიზნით. კვლევის ფარგლებში განსაკუთრებული აქცენტი კეთდება მოწყვლად ჯგუფებზე, რომელიც დეზინფორმაციისა და მედია წიგნიერების დეფიციტის პირობებში სტრატეგიული კომუნიკაციების ეფექტური მართვის კუთხით ყველაზე მეტი ნეგატიური ზეგავლენის ქვეშაა. კვლევის პროექტის შედეგები გამოქვეყნდება ერთობლივი პუბლიკაციის სახით. კვლევა ხორციელდება ჟურნალისტიკისა და მედია მენეჯმენტის კავკასიური სკოლის სტრატეგიული კომუნიკაციების ლაბორატორიის ეგიდით.
|
ფემიციდის შესახებ მონაცემების შეგროვება და კოორდინაცია
|
ჟურნალისტიკისა და მედია მენეჯმენტის კავკასიური სკოლის მკვლევართა ჯგუფი თანამშრომლობს ფემიციდის ევროპულ მონიტორთან, რომელიც 2018 წელს მალტის უნივერსიტეტის გენდერის განყოფილების ბაზაზე შეიქმნა და მიზნად ისახავს ფემიციდის შესახებ მონაცემების შეგროვებას და კოორდინაციას ევროპის მასშტაბით. http://eof.cut.ac.cy/eof-country-focus/ ფემიციდის ევროპული მონიტორი 21 ქვეყნის წარმომადგენლებს აერთიანებს. ამ პროექტის ავტორი თიკო ცომაია არის ფემიციდის ევროპულ მონიტორთან საქართველოს მკვლევართა ჯგუფის საკონტაქტო პირი. აღსანიშნავია, რომ ფემიციდის მონაცემების სისრულის, ხელმისაწვდომობის, მათი დამუშავების და გამჭვირვალობის საკითხები კვლავაც არის პრობლემური (შსს, პროკურატურიდან გამოთხოვილი მონაცემები არ არის სტანდარტიზებული და არ შეესაბამება იმ მოთხოვნებს, რომლებიც ფემიციდის ევროპული მონიტორი გვირჩევს. პროექტის ფარგლებში მოხდება ევრუპულ მონიტორთან შეთანხმებული კრიტერიუმების მიხედვით მონაცემების შეგროვება, მისი ანალიზი და სხვა ქვეყნებთან მისი შედარება.
საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტმა ევროკავშირის დახმარებით შექმნა პორტალი: www. femicide. Ge, სადაც თავმოყრილია, ფემიციდის შესახებ როგორც საკანონმდებლო, აქტები და ანგარიშები, ისე, ჟურნალისტური ისტორიები და ფემიციდის შესახებ მონაცემები, რომლებიც კონკრეტული კატეგორიების მიხედვით შეგროვდა. პორტალი განახლებადია და ის ივსება ჯიპას ჟურნალისტიკის სტუდენტების მიერ შექმნილი ისტორიებით ძალადობაზე, როგორც საქართველოდან ისე სომხეთიდან, აზერბაიჯანიდან და ევროპის სხვადასხვა ქვეყნებიდან(მაგალითად, გერმანია, საფრანგეთი). ეს პორტალი წარმოადგენს საქართველოში ფემიციდის შესახებ ყველაზე სრულ და ხელმისაწვდომ ინფორმაციის წყაროს. მოცემული კვლევითი პროექტის შესახებ ინფორმაცია გავრცელდება ამ პორტალზე.
|
მედიის მდგრადობის ინდექსი (MSI) 2018, 2019
|
ჟურნალისტიკის სკოლის თანამშრომლები 2015 წლიდან მონაწილეობენ IREX კვლევებში, მედია მდგრადობის ინდექსი საქართველო. კვლევის მიზანია საქართველოს მედია გარემოს გამოკვლევა ხუთი ინდიკატორის მიხედვით (სიტყვის თავისუფლება, პროფესიონალიზმის ხარისხი ჟურნალისტიკაში, ახალი ამბების მრავალფეროვნება, ბიზნესის მენეჯმენტი, და მედიის მხარდამჭერი ინსტიტუტები) და კვლევის საფუძველზე ქვეყნის ადგილის განსაზღვრა მედიის მდგრადობის სტანდარტიზირებულ სისტემაში. კვლევის მეთოდი: ფოკუს ჯგუფი (მედია პროფესიონალების და ექსპერტების მონაწილეობთ), კითხვარები, ინტერვიუები.
https://www.irex.org/sites/default/files/pdf/media-sustainability-index-europe-eurasia-2019-georgia.pdf
|
კვლევით-შემოქმედებითი პროექტი - დოკუმენტური ფილმი - „გვირაბი“
|
GIPA-ს პროფესორის, ნინო ორჯონიკიძისა და მოწვეული ლექტორის ვანო არსენიშვილის ფილმი „გვირაბი“ საქართველო-გერმანიის კოპროდუქციაა და ეროვნული კინოცენტრის მხარდაჭერით შეიქმნა. ავტორებთან ერთად, ფილმზე მუშაობდა Radio GIPA / რადიო ჯიპა FM 94.3 -ს მენეჯერი და GIPA MEDIA LAB-ის აუდიო-ვიდეო წარმოების ტრენერი, ანა დავითაშვილი. ფილმი #A_TUNNEL-ის არაერთი საერთაშორისო ჯილდოს მფლობელია, მათ შორისაა ტრენტოს საერთაშორისო კინოფესტივალის მთავარი ჯილდო “ოქროს ენციანი”. ფილმის მსოფლიო პრემიერა გაიმართა ამსტერდამის დოკუმენტური ფილმების საერთაშორისო ფესტივალზე IDFA.
|
რეგულირების ზეგავლენის შეფასება საქართველოს კანონპროექტზე „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ" - GIZ-ის სამართლის პროგრამა
|
2019 წელს GIZ-ის სამართლის პროგრამა-ის მხარდაჭერით და უნივერსიტეტებს შორის თანამშრომლობით მომზადდა პუბლიკაცია: რეგულირების ზეგავლენის შეფასება საქართველოს კანონპროექტზე „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ". GIPA-დან მონაწილეობა მიიღეს (თანაავტორები) ჩვენმა ლექტორებმა: ქეთი გუჯარაიძე - გარემოსდაცვითი მენეჯმენტისა და პოლიტიკის სამაგისტრო პროგრამა, ჯაბა გველებიანი - სამართლის საბაკალავრო პროგრამა. გამოცემის ქართული ელ-ვერსია - https://bit.ly/3ctzMz6; გამოცემის ინგლისური ელ-ვერსია - https://bit.ly/2XtxBrh
|
სტუდენტების მონაწილეობა კვლევით-შემოქმედებით საქმიანობაში
|
სტუდენტები აქტიურად მონაწილეობენ სოციალურ და შემოქმედებით პროექტებში: ჟურნალისტიკის სკოლის ბაზაზე 2014 წლიდან არსებობს CG MULTILAB@GIPA კომპიუტერული გრაფიკის განვითარების ლაბორატორია, რომელიც ახორციელებს ტრენინგებსა და სასწავლო პროგრამებს 2D და 3D ანიმაცია, მოძრავი გრაფიკის, სხვადასხვა სოციალური და კრეატიული სტარტაპ პროექტების მიმართულებით) და Art Factory of GIPA, რომელიც 2011 წლიდან კრეატიული ინდუსტრიების განვითარებას ემსახურება. სწავლის პერიოდშივე პროგრამა ხელს უწყობს სტუდენტებს, რომ სტუდენტური საინიციატივო ჯგუფების დახმარებით შექმნან შემოქმედებით, სოციალურ და კომერციული პროექტებს, რაც გარკვეული პრობლემების გადაჭრას ემსახურება. სამუშაო პროცესს ხელმძღვანელობენ საერთაშორისო გამოცდილების მქონე ლექტორები. აქვე, აღსანიშნავია, რომ GIPA-ს აუდიო-ვიზუალური და მედია ხელოვნების საბაკალავრო პროგრამის კურსდამთავრებულები არაერთი კონკურსისა და ფესტივალის გამარჯვებულები არიან (Young Lions Georgia 2021-ის - კანის ლომების ახალგაზრდული შეჯიბრის გამარჯვებულებს შორის 2021 წელს ფილმისა და დიზაინის კატეგორიაში გიო მაღრაძე, სანდრო ლალიაშვილი და ნუცა ტოგონიძე გახდნენ). 2021 წელს GIPA-ს ბიზნესის ადმინისტრირების საბაკალავრო პროგრამის მესამე კურსის სტუდენტის, ირაკლი ქერდიყოშვილის სტარტაპ პროექტი EuroAsian Startup Awards-ის ფინალისტთა სიაში მოხვდა. 2020 წელს UTCH DESIGN CHARRETTE 2021 გრაფიკული დიზაინის საერთაშორისო ონლაინ გამოწვევაში, ცხრა ქვეყანა, მათ შორის საქართველო - GIPA-ს სტუდენტების გუნდით მოხვდა.
|
კვლევითი პროექტი „პანდემიის გავლენა ეკონომიკაზე გერმანიასა და საქართველოში“.
|
აღნიშნული კვლევა წარმოადგენს სტუდენტურ კვლევით პროექტს, რომელიც ხორციელდება ჰამბურგის უნივერსიტეტის გერმანიის ბიზნეს სკოლის ინიციატივით. NBS Northern Business School (Germany, Hamburg) - ერთობლივი კვლევა: NBS Business School-ისა და GIPA-ს BBA პროგრამის სტუდენტები ჩართულნი არიან სტუდენტურ კვლევაში - „პანდემიის გავლენა ეკონომიკაზე გერმანიასა და საქართველოში“. კვლევის შედეგების ცნობილი გახდება მიმდინარე წლის მარტის ბოლოს.
|