საპროექტო წინადადების მომზადება

GIPA გთავაზობთ საპროექტო წინადადების მომზადების საუკეთესო საერთაშორისო პრაქტიკებზე დაყრდნობილ სასერტიფიკატო, მოკლე, ინტენსიურ პროგრამას, რომლის მიზანია საპროექტო წინანადებების განვითარების თანამედროვე ცოდნისა და ქართულად ადაპტირებული ინსტრუმენტების გადაცემა და დანერგვა.

პროგრამა განკუთვნილია პროფესიონალებისათვის, რომელთა საქმიანობა შესაძლოა მოიცავდეს ნებისმიერი სახის ინიციატივისა თუ პროექტის მომზადებას და სტეიკჰოლდერებისთვის წარდგენას.

პროგრამის წარმატებით დასრულების შემდეგ, მონაწილეები შეძლებენ:

1. მოამზადონ საბოლოო მომხმარებელზე (end-user) ორიენტირებული საპროექტო წინადადებები / ინიციატივები:

  • ორგანიზაციის შიგნით გადაწყვეტილების მიმღები მაღალი რგოლის მენეჯერებისათვის, პარტნიორებისა და შესაძლო ინვესტორებისთვის;
  • საერთაშორისო დონორი ორგანიზაციებისთვის 

2. სწორად გამოიყენონ (კონტექსტისა და საჭიროების მიხედვით) მომხმარებლის საჭიროებების კვლევის, ანალიზისა და პროდუქტის შექმნის თანამედროვე ინსტრუმენტები (მაგალითად, business model canvas, customer (buyer) persona, service blueprint და სხვა) და მიდგომები (მაგალითად, design thinking, reverse engineering და სხვა).

3. დანერგონ მომხმარებლის ანალიზის საუკეთესო პრაქტიკებზე დაფუძნებული, თანამედროვე მიდგომები საკუთარ ორგანიზაციებში, რითაც არსებითად გააუმჯობესებენ მომხმარებლის გამოცდილებას (user experience).

სურვილის შემთხვევაში, შეთავაზებული პროგრამის ფარგლებში, პროგრამის მონაწილეებს აქვთ შესაძლებლობა მოამზადონ კონკრეტული საპროექტო წინადადებები / ინიციატივები მათ მიერ შერჩეულ საკითხებზე.

 კურსის მონაწილეები გაეცნობიან:

  • იდეის გენერირებისა და ჩამოყალიბების, პროდუქტის შექმნისა და ანალიზის თანამედროვე მიდგომებს, მათ შორის, human centered design, design thinking, და reverse engineering.
  • საპროექტო წინადადებების (ინიციატივების) მომზადების ეტაპებსა და ინსტრუმენტებს,არსებულ გამოწვევებს, მათი დაძლევის გზებს და საუკეთესო პრაქტიკებს.
  • საპროექტო წინადადების მომზადების პრაქტიკებს ცნობილი ორგანიზაციების მაგალითებზე (Deloitte, Chemonics, Tetratech)

პროგრამის ფარგლებში, მონაწილეებს გადაეცემათ მსოფლიოში აღიარებული, თანამედროვე ინსტრუმენტების ნიმუშების პაკეტი (მათ შორის, business model canvas, customer (buyer) persona, customer journey, empathy maps, impact-effort chart, და სხვა).

პროგრამა ორ ნაწილად არის დაყოფილი - თეორია და პრაქტიკა. მსმენელს შეუძლია თავად აირჩიოს მხოლოდ თეორიულ ნაწილს დაესწრება, თუ პრაქტიკულსაც. თითოეული ნაწილს კვირაში ერთი შეხვედრა დაეთმობა. 

სწავლის ხანგრძლივობა: 2 თვე, ლექციები ჩატარდება კვირაში ორჯერ, საღამოობით 19:00-დან 22:00-მდე.

სწავლების ენა: ქართული. მასალების ძირითადი ნაწილი წარმოდგენილია ინგლისურ ენაზესწავლა მიმდინარეობს ინტერაქტიულ რეჟიმში და მოიცავს თეორიისა და პრაქტიკის ნაზავს.

კურსის წარმატების დასრულების შემდეგ, მონაწილეებს გადაეცემათ შესაბამისი ციფრული, ვერიფიცირებული სერტიფიკატი საპროექტო წინადადების მომზადების მენეჯერი - Proposal Development Manager.

სერტიფიკატის აღების წინაპირობა: პროგრამის მანძილზე, მონაწილეები უნდა დაესწრონ ლექციების მინიმუმ 75%-ს და შეასრულონ სავარჯიშოები, ასევე კურსის ბოლოს, უნდა წარმოადგინონ ინდივიდუალური პროექტი.

პროგრამის შინაარსი:

  1. საპროექტო წინადადების / ინიციატივის შექმნის მოსამზადებელი სამუშაო (prep. work) 
  • წინადადების მომზადების გეგმის შემუშავება
  • ძირითადი როლების იდენტიფიცირება და განაწილება
  • საუკეთესო პრაქტიკების განხილვა ცნობილი კომპანიების მაგალითზე (Deloitte, Chemonics International, Tetra tech და სხვა)
  1. ცვლილების თეორიის ჩამოყალიბება (Theory of Change)
  • პრობლემის განსაზღვრა და ანალიზი (problem tree analysis)
  • ალტერნატივების ანალიზი და ძირითად პრობლემაზე შეჯერება
  • ლოგიკური ჩარჩოს (logical framework) ჩამოყალიბება
  • პრაქტიკული მაგალითების განხილვა და სავარჯიშოები
  1. მომხმარებლის ანალიზი და საჭიროებათა დეტალური კვლევა
  • პროდუქტისა და სერვისების გაუმჯობესების იდეების, პრობლემების გადაჭრისა და ინოვაციური გადაწყვეტების ჩამოყალიბების პროცესის და თანამედროვე მიდგომების განხილვა (design thinking, customer orientation, reverse engineering)
  • მომხმარებლისა და პროდუქტის ანალიზის ძირითადი ინსტრუმენტების განხილვა (business model canvas, customer (buyer) persona, customer journey, empathy maps)
  • პრაქტიკული მაგალითების განხილვა და სავარჯიშოები
  1. მონიტორინგისა და შეფასების ჩარჩოს მომზადება
  • ინდიკატორების შემუშავება (KPI) და ძირითადი მაილსთოუნების განსაზღვრა
  • მონაცემების შეგროვება და პროგრესის მონიტორინგი (baseline, midline და endline მიზნების (target) განსაზღვრა).
  • პრაქტიკული მაგალითების განხილვა და სავარჯიშოები
  1. ბიუჯეტის მომზადება
  • საპროექტო წინადადებისთვის ძირითადი ხარჯების განსაზღვრა
  • ხარჯების დახარისხება სტადანრტული კატეგორიებისა და ტიპების მიხედვით (პირდაპირ და არაპიდარდაპირი ხარჯები, საოპერაციო ხარჯები, ადმინისტრაციული "ოვერჰედ" ხარჯები და ა.შ.)
  • ბიუჯეტის დაგეგმვა და ხარჯების კონტროლი
  • ბიუჯეტის ნიმუშების განხილვა და სავარჯიშოები
  1. პროექტის მდგრადობისა და დამატებითი ღირებულების (added value) ანალიზი
  • ფინანსური და ინსტიტუციური მდგრადობა
  • ინოვაციურობა, გავლენა გარემოზე, გავლენა მოწყვლად ჯგუფებზე
  • გვერდითი ეფექტები (spillover effects)
  1. შეჯამება და საპროექტო წინადადებების / ინიციატივების პრეზენტაცია

ლევან სამადაშვილი - საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტის (GIPA) მმართველობის სკოლის ასოცირებული პროფესორი.

  • საპროექტო წინადადებების მომზადებისა და პროექტების მართვის 15+ წლიანი პრაქტიკული გამოცდილება წამყვან საერთაშორისო დონორ ორგანიზაციებში (USAID, UNDP, ევროკავშირი და ეუთო).
  • ამერიკულ კომპანია ტეტრატეკში საპროექტო წინადადებების მომზადების გამოცდილება 10+ მილიონი დოლარის ღირებულების პროექტებისთვის
  • 7+ წელი პროგრამის დირექტორის (Chief of Party) გამოცდილება საქართველოსა და ბოსნია-ჰერცეგოვინაში.
  • 7+ წელი გამოცდილება საჯარო სექტორში, მათ შორის, სერვისების განვითარების სააგენტოს თავმჯდომარის პოზიციაზე.
  • ელექტრონული სერვისების, ციფრული ხელმოწერის, იუსტიციის სახლებისა და საზოგადოებრივი ცენტრების დანერგვის პროცესში პრაქტიკული გამოცდილება
  • სამუშაო გამოცდილება საქართველოში, უკრაინაში, ყირგიზეთში და ბოსნია-ჰერცეგოვინაში.
  • ინოვაციური პროექტების დაგეგმვის, წინადადებების მომზადებისა და პროექტების მართვის გამოცდილება როგორც საჯარო ასევე, არასამთავრობო სექტორში, საერთაშორისო ორგანიზაციებში და მცირე ბიზნესში.

პროგრამის ღირებულება: 1500 ლარი

გადახდის გრაფიკი: თანხის გადახდა ხდება 2 ეტაპად

I ეტაპი – 1000 ლარი 

II ეტაპი 500 ლარი 

ფასდაკლების სისტემა

პროგრამა მოიცავს ინდივიდუალურ და კორპორაციულ ფასდაკლებებს. 

ინდივიდუალური ფასდაკლება:

1. GIPA – ს კურსდამთავრებულთათვის – 10%

2. ოჯახის წევრების ერთ კურსზე ერთდროულად სწავლის შემთხვევაში – 10%

კორპორატიული ფასდაკლება:

იმ შემთხვევაში თუ ორგანიზაცია ფარავს თანამშრომლების განვითარების ხარჯებს, მოქმედებს შემდეგი ფასდაკლებები:

1. ორი ან სამი თანამშრომელი – 10%

2. ოთხი თანამშრომელი – 15%

3. ხუთი ან მეტი თანამშრომელი – 20%

*მონაწილეს შეუძლია ისარგებლოს ფასდაკლების მხოლოდ ერთი ვერსიით.

გადახდა:

გადახდა უნდა განხორციელდეს ორგანიზაციის ანგარიშზე. პირადი ნომერი და პროგრამის დასახელება უნდა მიეთითოს საგადახდო დავალებაში.

საბანკო რეკვიზიტები:

  • სს „ თიბისი ბანკი“
  • საბანკო კოდი (მფო): TBCB GE 22
  • მიმღების დასახელება - ააიპ საქართველოს საზოგადოებრივ საქმეთა ინსტიტუტი

ანგარიშის ნომერი - GE84TB1100000110700419 / GEL

სასერტიფიკატო პროგრამით დაინტერესებულმა პირებმა უნდა შეავსონ სარეგისტრაციო ფორმა.

რეგისტრაციის ბოლო ვადა არის 2025 წლის  28 აპრილი. რეგისტრაციის დასრულების შემდეგ, ჩატარდება გასაუბრება მიმღებ კომისიასთან.

სწავლა დაიწყება 2025 წლის 1 მაისს. 

შერჩევის კრიტერიუმები:

  • მოტივაცია
  • კომუნიკაციის უნარი
  • სამუშაო გამოცდილება
  • ინგლისური ენის ცოდნა B2 დონეზე 

*სასურველია: პროექტების მართვის კუთხით, მინიმუმ 1 წლიანი სამუშაო გამოცდილება. 

ჟანა ანთია

ხელმძღვანელი

ტრენინგებისა და კონსულტაციების ცენტრი

მის: მარი ბროსეს 2, თბილისი, 0108 

ელ-ფოსტა: zh.antia@gipa.ge 
მობ: 595 59 23 01