აკადემიური პერსონალი

ალექს ჩიქოვანი

ასოცირებული პროფესორი

ელფოსტა: alexonbrands@gmail.com

ალექს ჩიქოვანი არის საქართველოში პიონერი ბრენდ-სტრატეგი და LIVE – სტრატეგიული ბრენდინგის სააგენტოს დამფუძნებელი, თბილისში მდებარე საკონსულტაციო ორგანიზაცია, რომელიც ცვლის საქართველოში ბრენდინგის ლანდშაფტს. მას გააჩნია მრავალწლიანი გამოცდილება ბრენდის შექმნის სფეროში, სადაც განსაკუთრებული ყურადღება ექცევა „ადამიანურ ფაქტორს“ ბრენდინგში. ის მხარს უჭერს პრაქტიკულ და განხორციელებად სტრატეგიებს, რათა უზრუნველყოს ბრენდების ხანგრძლივობა მიზნობრივი, რადიკალურად განსხვავებული და ემოციურად მიმზიდველი ბრენდების შექმნით. მისი საკონსულტაციო საქმიანობა დაყრდნობილია ლანკასტერის უნივერსიტეტის მენეჯმენტის სკოლის MBA-ზე, სპეციალიზაციით კორპორატიულ სტრატეგიაში, ბრენდის მშენებლობასა და მართვაში. ალექსს 20 წელზე მეტი გამოცდილება აქვს ბრენდის სტრატეგიაში, სტრატეგიულ კომუნიკაციებსა და მარკეტინგში, რაც მოიცავს თანამშრომლობას ადგილობრივ მცირე, საშუალო და დიდ კომპანიებთან. 2007 წელს ის გახდა პირველი ლექტორი საქართველოში, რომელმაც GIPA-ში დაიწყო ბრენდინგის განათლება. ამჟამად ის მუშაობს GIPA-ში, თბილისში, საქართველო, სტრატეგიული ბრენდინგის ასოცირებული პროფესორის თანამდებობაზე.

 

კურსები:

  • სტრატეგიული ბრენდინგი
  • ბრენდის მართვა
  • ბრენდის ისტორიის მოყოლა: საჯარო გამოსვლის, კომუნიკაციისა და პრეზენტაციის ხელოვნება

 

კვლევები და პუბლიკაციები:

  • თანაავტორი „სოციალური მეწარმეობის სახელმძღვანელო III გამოცემა“, რომელიც მომზადდა საქართველოს სტრატეგიული კვლევებისა და განვითარების ცენტრის მიერ 2019 წელს. ge

 

  • წვლილი „გადააკეთე შენი კლინიკა ბრენდად – სტომატოლოგიური ოფისის მართვა“-ში, პირველ ქართულ გამოცემაში, რომელიც აერთიანებს ამბულატორიული სტომატოლოგიური დაწესებულებების მართვის საფუძვლებს. ეს გამოცემა დამტკიცებულია აკადემიურ სახელმძღვანელოდ ივანე ჯავახიშვილის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის აკადემიური საბჭოსა და საქართველოს სტომატოლოგთა ასოციაციის (GSA) ექსპერტთა საბჭოს მიერ. ge

 

  • “Be or Not to Be: A Strategic Question” (LinkedIn, 2020) – Examines brand survival through purpose and the "Holy Idea" concept during crises.
  • “ბრენდის შენებას რა უნდა -კოკასა შიგან რაცა სდგას, იგივე წარმოდინდების”! - https://shorturl.at/9KEGU
  • “იულიუსი” - მულტიტასკინგის (მრავალსაქმის) მითი და სუბიექტური რეალობა https://shorturl.at/69FAo
  • “მუდმივი მხოლოდ ცვლილებაა“ – ვიცვლები, ესე იგი ვარსებობ- http://blog.radiogipa.ge/?p=5108
  • სტატია HR HUB-ზე: არასდროს უნდა იყო შენი თავით კმაყოფილი – ჩათვალე რომ მაგარი ხარ ? მორჩა, საქმე ცუდად არის https://shorturl.at/3Y6JC
  • სტატია entrepreneur.ge-სთან; წარმატების მისაღწევად საჭირო 5 უნარი 21-ე საუკუნეში https://shorturl.at/06jlI

 

  • დამატებითი ინფორმაციისთვის გთხოვთ, ეწვიოთ LinkedIn პროფილს.

 

პროექტები/ვორქშოპები:

„ალექს ჩიქოვანის დიდი პოდკასტი“ – ბრენდინგისა და სტრატეგიის თემაზე. პოდკასტი, რომელიც ეხება ბრენდინგის სტრატეგიებს, ბაზრის დიფერენციაციასა და ადამიანურ ფაქტორს ბრენდის მართვაში, მოიცავს გადაცემებს ადგილობრივი ინდუსტრიის ლიდერებთან. https://shorturl.at/43Wr1

 

ვორქშოპები:

  • სტრატეგიული ბრენდინგის საფუძვლები
  • ადამიანზე ორიენტირებული ბრენდის შექმნა
  • ბრენდის დიფერენციაცია და იდენტობის განვითარება
  • ბრენდის განხორციელებისთვის კრეატიული მიმართულება
  • პირადი ბრენდინგი https://www.youtube.com/watch?v=aQGx6dntKds&t=14s
  • ბრენდი და ბრენდინგი: ჭკვიანური გადაწყვეტილება https://www.youtube.com/watch?v=KxOEjrfG2q0&t=91s
  • ბრენდინგი (არსი და სტრატეგიული მნიშვნელობა)

https://www.youtube.com/watch?v=v0YEu5atZr4&t=156s

  • სიტყვა და საქმე, საქმეში

https://www.youtube.com/watch?v=v4CdSe0Dqs0&t=44s

  • ბრენდის გზა - დაბადებიდან დღეგრძელობამდე

https://www.youtube.com/watch?v=V0bx1g-TQzk

  • ბრენდის მუდმივა - მართვა და ტვინწყობა ბრენდინგში

https://www.youtube.com/watch?v=AZDB2jSOaSA

 

 

კვლევის ინტერესები:

 

  • ადამიანზე ორიენტირებული ბრენდინგი
  • განხორციელებადი ბრენდის სტრატეგიები
  • ბრენდის ხანგრძლივობა
  • ფსიქოლოგიური ასპექტები ბრენდის მართვაში – Bra(i)nding